2014年6月19日 星期四

2014年06月19日 趣BLOGBLOG:買樓無睇樓的荒謬

近半個月期間,收到的地產代理新聞稿,出現多張題為「零議價、無睇樓、即時拍板」個案。街市買棵菜買個橙,你都會揀吓㩒吓,何解付出畢生積蓄,為下半生的置業承諾,竟可如此兒戲。想了很久,換作是我,會否無睇樓就買樓,結論是絕對不會。

宣傳伎倆 語言偽術

根據wiser剪報系統,過去一個月全港所有傳媒報道,內文提及「無睇樓」入市個案,數目達到37宗。而過去三個月及六個月,「無睇樓」入市個案分別為52宗及71宗。為了趕上車,過去一個月平均一日有一宗唔睇樓就入市,真的可以去到咁盡嗎,我有懷疑。
地產代理唔怕跌市、唔怕升市,最怕市況牛皮無方向,買賣雙方等運到。為了加強宣傳伎倆、促客賣樓及入市,語言偽術不可少。半年前,全世界所謂專家估計今年樓價無運行,唱淡之聲不絕,代理紛紛用「劈價」嚇業主。
在過去一個月、三個月及六個月,報道中題到「劈價」的字眼,分別出現105次、430次及855次。「劈價」字眼越多在報章雜誌上出現,越能營造出市場恐慌的現象,但實情是劈條毛,高開數百萬元,然後劈足四、五百萬元,所謂至抵價其實即是市價。
近月的市況明顯轉旺,用「劈價」效果,功力大不如前,為了加快買家扑槌,「零議價、無睇樓、即時拍板」等字眼成為代理的慣用字,務求洗腦式令記者甚至買家感受到,小陽春到了,仲唔買就悔之已晚了。

最重要有力揸到尾

返回主題,買家真的無睇樓入市嗎?答案只有一種,就是連租約買入,即是單位租了出去,買家不能上樓睇,堅持入市、責任自負。一般代理都會安排準買家參觀同類放盤的單位作為睇辦,當中以投資收租客最願接手。
由今年1月至4月份剪報,約35宗成交為無睇樓,但九成標明連租約成交。但最近一個半月同為約35宗無睇樓成交,只有三分之一(10宗)是標明連租約無睇樓入市,其餘只得「無睇樓」三個字。無睇樓是真,但代理卻選擇性局部性披露,沒有講明是連租約,目的還不是叫準買家「有買趁手,蘇州過後無艇搭」。
置業是一生的承擔,爭得到未必好。笑到最後的,不是你用低價或高價上了車,而是有能力揸到尾,同股票一樣,大家要比holding power,不是buying power。
P.S.伏爾泰金句:「我雖然不贊同你的觀點,但我會誓死捍衞你發言的權利。」一個連發聲也被禁絕的城市,真的很心寒。今日《蘋果》,明日香港,6.22齊投票。