2014年3月30日 星期日

2014年03月30日 趣BLOGBLOG: 學費好貴 炒股莫強求

有朋友問,炒股容易發達嗎?大家識得的股神畢菲特,身家近600億美元,但除此之外,大家已叫不出其他耳熟能詳的名字。在財經傳媒界工作第14個年頭,身邊接觸的炒友千奇百怪,各式各樣總會有,最終富貴的少、白做的多,總結成敗關鍵,堅係三個字,莫強求。

日炒夜炒 最終得個桔

散民經常埋怨,股票高追即見頂,低沽就反彈,係唔係連個天都唔鍾意我,做燈做到連自己都嬲埋。其實交學費是炒股必經的過程,即使股神也要交,只是他沒告訴大家而已。交得多不代表你會進步,有人每日甫開市炒到收市,望住股價機出出入入,日日交學費樂此不疲,收市後繼續補習,睇定美股歐洲油金滙,等到第二朝再戰江湖,最終都係得個桔。
電影對白都有講,「一世人流流長,總會遇上幾個人渣」。遇「股」不淑唔緊要,最重要是以後要帶眼識「股」,力不到不為財。股榮炒股,印象最深刻,不是賺到幾多的一兩隻,而是輸了半份身家的一次。
2010年12月,股榮跟大隊盲炒兩隻「九」,生產電動車電池並引入李嘉誠入股的中聚雷天(729)是大九,獲美國前總統布殊弟弟出任非執董的中國木業(269,現稱中國資源交通)是細九。兩隻九當時屬熱炒細價股,有概念冇錢賺。
諗住搵快錢的心態,結果是輸得更快,12月9日那天,細九沒原因、沒徵兆暴瀉,一插就跌了兩成多,大九亦跟住插水。還記得我當時身處迪迪尼,米奇老鼠高飛狗一路巡遊,我一路落盤沽貨,當日收到很多短訊,祝我生日快樂,結果應到正,是落不是樂。這堂學費交得貴、交得刻骨銘心,但值得。

捫心自問 輸錢因貪心

散戶總有個心態,就是唔炒唔知時運高,股價跌會怨莊家搞鬼、自己運滯,但捫心自問,輸錢只因兩個字:貪心。買開藍籌見人炒科網炒到興高采烈,以為跟大隊有着數,最後變着草,或者見8字頭創業板股仔升到眉飛色舞,有財演話正,飛撲入去做水魚。每個人都有自己一貫的炒股風格,買藍籌長揸收息,回報不會遜於炒賣細價或莊家股,性格使然,當你怨自己高追或低沽的時候,有否想過,其實有些股票,不是你們應該沾手的。
出得嚟行,預咗要還,迪迪尼一役以後,我買股票前,除了諗股價會升到甚麼位,更會想像跌到幾多我仍然安然接受。
股市是磨礪人意志的地方,如果交了學費讓你成熟、吸取經驗的話,說明你成長了。如果你永遠不停地交學費,狂犯上重複的錯,怨天尤人倒不如選擇離開會是更好的出路。