2014年10月19日 星期日

2014年10月19日 趣BLOGBLOG:我們不孤單

佔領運動發展至今,港股三周跌了約600點(2.8%),同一時間,美股及德國股市跌了4.3%及6.8%,想請教雷鼎鳴教授,究竟是港人輸了?還是賺了?按板塊分析,以為最傷的零售股未致太差,周大福(1929)更逆市上升。新盤長賣長有,地產股僅跟指數下跌。撇除細價股及莊家殼股外,跌得較慘的有TVB(511)及壹傳媒(282),前者跌6.8%,後者挫15.6%。
曾經有人問過,當一隻股份遇上壞消息,如何判斷是危或是機?最簡單方法是睇這間公司究竟是出了甚麼問題,是內部原因?抑或外在因素?前者如果未能解決,將成敗走關鍵。至於後者,如屬一次性事件,股價在一段時間後,料重返昔日水位。在此先作利申,本身沒持有兩間公司股份,誠如某君所言,我又唔係肥佬黎或陳國強心裏條蟲,點知股價會點啊。
壹傳媒為《蘋果日報》母公司,報館近日被黑勢力圍堵、網絡被黑客肆意攻擊,務求令紙出唔到、網上唔到。股榮踏入《蘋果》第九個年頭,被抽廣告司空見慣,卻未曾見過有中外傳媒機構,被人圍堵癱瘓以至妨礙出版。由上周六晚開始,數百名大媽連同懷疑黑暗勢力,每晚到《蘋果》樓下圍堵,不惜斥資百萬元計維穩費,務求妨礙出版,背後的訊息太明顯了,就是怕《蘋果》講出事實的真相。

不贊同觀點 也要捍衞發言權

股價跌是否關圍堵事?不得而知,但有一樣更重要的,是公司的團結及士氣,是我未曾見過的高漲。各部組同事,記者、編輯、美術、sales甚至OL等等,做了十多個鐘自身崗位,甘願留守至深夜。甚至已離開的眾多舊同事,午夜放了工,也搭的士趕回來打氣支持。大家守住的,不單是《蘋果》,而是作為傳媒一分子謹守的信念。
我相信每個記者,包括我自己,心裏都有團火,希望做到獨家、爆大鑊。爆大鑊可遇不可求。塵世間最痛苦的事,莫過於影到條好片卻被剪到體無完膚、寫了篇勁文卻淪為簡訊。作為記者,文稿被抽或大刪,當然唔好受,但如果有道理,刪完都妥你。面對部份傳媒自我審查、政治歸邊,香港已一步步「新華社化」,梁振英被揭收取5,000萬元翌日,更多的報章卻為CY辯護,指收錢冇問題。這正正就是香港傳媒最大的問題,大家醒覺嗎!
fb見到舊同事Teresa打氣的聲音,文中有五句借來一用作分享:
政治立場,你可以唔認同蘋果;
標奇立異,你可以唔認同蘋果;
譁眾取寵,你可以唔認同蘋果。
但你不得不認同,當下嘅報紙,實際只得番「一份」,你諗真吓,仲有邊份敢講啲上面唔啱聽嘅說話?法國十八世紀哲學家伏爾泰有一句名言:「我不贊同你的觀點,但我會誓死捍衞你發言的權利。」你可以唔睇蘋果,但唔可以冇得買蘋果!
P.S.今個星期,由建制派身上,我領悟到「人至賤則無敵」的真諦。問警察打人點睇,「Sorry太黑睇唔到」;遮係攻擊武器,因為黃飛鴻用來打奸人堅;CY收5,000萬元,連調查也懶得過問,否決罷了。原來厚顏、荒謬、無恥的人是世上最強的人。